sâmbătă, 19 ianuarie 2013

New Book#1

Am hotarat sa deschid o rubrica noua,si anume New Book.
Prima carte pe care v-o prezint este a unui roman si este scrisa in engleza.Adrian Lupsa,felicitari pentru curajul de care ai dat dovada sa scrii o asemenea carte!!!
Interviu preluat de pe http://bookaholic29.blogspot.ro/2013/01/the-shadow-tour.html

1.Ce te-a determinat să scrii şi când ţi-ai descoperit această pasiune?
      Întotdeauna mi-a plăcut să scriu şi încă de când eram la şcoală compunerile mele pentru tema de acasă erau foarte apreciate de către profesori. Cred că de aici a început totul.
   2. Cum au reacţionat apropiaţii tăi când au aflat că va urma să scrii şi să publici o carte?
       Au fost foarte sceptici, însă îmi amintesc că singura persoană care m-a încurajat şi s-a bucurat să audă acest lucru, a fost naşa mea. Pe vremea când le-am dat veştile aflasem deja despre Amayon KDP şi mă gândisem să încerc. Nu aveam nimic de pierdut, dar cei apropiaţi se tot întrebau cum poate ceva pe lumea asta să fie gratis şi aveau ceva reţineri.
   3. Ai avut momente în care te-a părăsit inspiraţia şi ai vrut să renunţi la a mai scrie?
       Cred că s-a întâmplat prin clasa a VIII-a când începusem să scriu o carte pe care nu am terminat-o nici până în ziua de astăzi. Nu îmi amintesc motivul pentru care am renunţat; cred că pur şi simplu m-am luat cu altele şi am uitat. Am redescoperit pasiunea de curând, când am ajuns la facultate, şi mi-am propus să nu mai renunţ niciodată la lucrurile care îmi plac.
   4. Care a fost punctul culminant, apogeul noii tale vieţi de scriitor? A fost vreun eveniment, vreo critică sau vreun sfat care te-au marcat?
       Sunt abia la început şi mai am foarte multe de învăţat, dar am primit un sfat util de la o autoare care este, de altfel, şi o prietenă de-a mea. Ea mi-a spus să continui să scriu şi să iau fiecare comentariu critic ca un mod de îmbunătăţire a ceea ce fac.
   5. Au fost persoane care te-au influentat în mod pozitiv în perioada de retuşare a cărţii?
       Au fost persoane care m-au sprijinit şi m-au ajutat să pregătesc manuscrisul astfel încât rezultatul final să fie cât mai bun şi pentru asta vreau să le mulţumesc.
   6.Care crezi ca este cel mai important lucru pentru a putea debuta ca scriitor?
      Nu pot spune un singur lucru, aşa că am să spun mai multe: inspiraţie, imaginaţie, talent şi trebuie să scrii şi să scrii iar.
   7. Povestea ta pare una destul de complexă. Am vazut chiar şi un trailer pe youtube. Ce te-a determinat ca în primă fază să lansezi cartea în format e-book?
      Mă apucasem de scris cartea şi în acest timp am aflat despre Amazon KDP care este un serviciu gratuit ce permite aproape oricui să publice o carte în format e-book. M-am documentat, am citit toate specificaţiile şi condiţiile pentru publicarea în Kindle şi am continuat să scriu respectând indicaţiile de formatare a documentului.
   8. Ce sfat le dai tinerilor scriitori, care nu au curajul să străbată calea spre victorie?
     Să continue să scrie şi să nu-şi piardă niciodată speranţa că vor fi publicaţi. Dacă se tem că cititorilor nu le va plăcea ceea ce ei au scris ar trebui să renunţe la această teamă. Dacă nu rişti, nu ai cum să câştigi.
   9.Cum vezi tu situaţia din România şi lipsa de sprijin acordată tinerilor scriitori?
      Pe de o parte este dezamăgitor pentru că în România sunt foarte mulţi tineri talentaţi care nu se pot afirma. Ei scriu cărţi, dar nu au unde să le publice şi cine ştie, sunt dezamăgiţi şi pur şi simplu renunţă. Pe de altă parte înţeleg şi editurile care nu-şi permit să sprijine pe oricine pentru că publicarea unei cărţi necesită timp, iar timpul costă bani. Este şi mai greu pentru edituri, deoarece (să fim serioşi acum) în România nu sunt atât de mulţi cititori ca în străinătate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu